Kto z nás denne nevidí alebo nenapíše milovanú mriežku minimálne desakrát? Alt Gr + X a je na svete. Počiatky hashtagov siahajú do programovania do rokov sedemdesiatych, kedy vyznačovali dôležitosť slova pre programátorov a trvalo im roky (kedže v rokoch sedemdesiatych nikto netušil, čo je Facebook, či Instagram), kým sa stali fenoménom sociálnych sietí. Označenie „hashtag“ im dal v roku 2007 Stowe Boyd. Slovo „hashtag“ tvorí nie len súčasť Oxfordského slovníka, ale i Scrabble slovníka. V októbri 2011 spustil Google+ podporu pre hashtagy a v júni 2013 ho nasledoval i Facebook. V súčasnosti ich podporujú všetky používané sociálne siete vrátane Twitteru, Youtube, Pinterestu, LinkedInu ale i Instagramu.
Denne pribúdajú na Instagram milióny príspevkov a práve vďaka hashtagom sú tie vaše ľahšie objaviteľné pre followers, ktorý javia o zobrazovanie podobného obsahu záujem. Sú skvelými pomocníkmi pre Vašu značku/ firmu, pretože napomáhajú vytváraniu a rozvoju pozitívneho a rozpoznateľného imidžu.
Príspevok na Instagrame, ktorý obsahuje minimálne jeden hashtag dosahuje v priemere o 12,5% viac interakcie ako príspevok bez hashtagov. Až štyri pätiny príspevkov na Instagrame obsahujú hashtag.
Instagram v roku 2017 sprístupnil aj možnosť follownuť samotný hashtag . Toto vylepšenie bolo najskôr len pre mobilnú aplikáciu, neskôr i pre webové prehliadače. Vo svojom profile je možnosť skontrolovať si, ktoré hashtagy followuje váš profil. Z hľadiska potenciálnych zákazníkov pre Vašu spoločnosť to môže znamenať fakt, že si nemusia follownúť Váš profil, ale môžu sledovať Vaše hashtagy. Je efektívne a rozumné si ich nastaviť správne, pretože môžu byť veľkým pomocníkom.
Dilema, ktorú predsa len občas niekto rieši…Hashtag na Instagrame môže ísť slobodne do popisu príspevku alebo do komentára bez akéhokoľvek podstatného rozdielu. Obľúbeným spôsobom pridávania hashtagov do popisu je napísať popis k príspevku, do piatich riadkov pod seba dať bodku a následne hashtagy. Dôvodom je ich zakrývanie, aby neboli priamo pod príspevkom. Instagram ttento typ popisu zminimalizuje a neukáže celý, pokiaľ ho sám užívateľ nerozbalí. Rovnako tak, nie je rozdiel v (ne)oddeľovaní hashtagov medzerami. Efektívne je nespájať veľké množstvo slov do jedného hashtagu.
Instagram má svoje limity a nepustí Vás cez hranicu tridsiatich hashtagov vrámci jedného popisu, či komentáru.
Aktuálna top desiatka:
V linku nájdete kompletnú top stovku: https://top-hashtags.com/instagram/