Nemôžeme pochybovať o tom, že síce neustále patria printové média, televízia, či rádiá medzi efektívne média šíriace posolstvo reklám potenciálnym zákazníkom, avšak s vynálezom Internetu vstúpili do reklamnej hry. ,,Bijú“ sa o pozornosť spotrebiteľa s novými (a efektívnými) nástrojmi. Spotrebitelia sa postupne od sedenia pri televízií, čítania bilboardov či časopisov presunuli na nové miesto – na Internet. Svet reklamy tak mohol začať písať novú kapitolu zvanú ONLINE MARKETING. Reklama na Facebooku je jedna z možností ako zviditeľniť váš biznis na internete.
Nástroje digitálneho marketingu sú v skutku rozmanité a rýchlosť, akou naberá na obrátkach ich technologický pokrok je neporovnateľná s tou v offline svete. Jeden deň bol e-mailový marketing len v „plienkach“ a akoby mihnutím kúzelného prútika tu máme toľko možností ako zviditeľniť svoj biznis. Niekedy je skutočne ťažké vybrať ten najefektívnejší spôsob spomedzi všetkých nástrojov online marketingu. Ak vezmete do úvahy všetky najideálnejšie možnosti, reklama na Facebooku jednoznačne bude mať v tomto rebríčku popredné miesta.
Ak uvažujete nad reklamnou na Facebooku, tak uvažujete nad nástrojom digitálneho marketingu. V súčasnej dobe zastihne reklama na Facebooku podstatne veľké množstvo ľudí. Posolstvo Vašej reklamy ich môže ovplyvniť v nákupnom rozhodovaní o Vašom produkte.
Inými slovami, máte zmrzlinárske auto a rozhodnete sa ísť na najväčšie ihrisko v meste, pretože viete, že na ňom zastihnete najviac detí s rodičmi. Nepôjdete predsa zbytočne na okraj mesta, kde stretnete pár ľudí. Facebook je to ihrisko, to miesto, kde zastihnete veľké množstvo potenciálnych zákazníkov. Niekedy však správne miesto nestačí, ak Vás nie je dostatočne vidieť a počuť.
Vaše auto so zmrzlinou potrebuje mať na prednej kapote megafón, ktorý rozhlási, že ste prišli predávať na ihrisko zmrzlinu. Propagácia na Facebooku je Vašim online megafónom. Niekedy nestačí vyrábať kvalitný výrobok / či poskytovať prvotriednu službu. Musíte dať svetu vedieť o tom, že ste TU a ste ochotní dať zákazníkovi so svojim produktom pridanú hodnotu.
Ak sa rozhodnete venovať svoj čas tvorbe obsahu na sociálnych sieťach alebo jeho tvorbu delegujete na agentúru, či externého marketéra, bola by veľká škoda, aby bolo na stránky/ profily Vášho podnikania prispievané obsahom, ktorý sa nedostane medzi adekvátne množstvo ľudí. Ak sa dáte na cestu využívania sociálnej siete pre svoj biznis, je veľká škoda, ak by ste zastavili na polceste za úspechom a nedali svoje podnikanie do popredia potenciálnych zákazníkom.
1.Pretože môžete mať konkurenčnú výhodu oproti iným firmám pôsobiacim v rovnakom segmente ✓
2.Pretože budujete dôveryhodný vzťah so zákazníkmi a vytvárate svojmu produktu jedinečný imidž ✓
3.Pretože dokážete reklamu zacieliť na zákaznícky segment podľa Vami vybraných podrobných parametrov ✓
4.Pretože dokážete vyhodnocovať pravidelné analytické reporty úspešnosti Vašej reklamy, jej obsahu a efektivity zacielenia na cieľovú skupinu ✓
5.Pretože na Facebooku je denne aktívnych množstvo Vašich potenciálnych (aj aktuálnych) zákazníkov a je veľká škoda to nevyužiť ✓
Najnovšie výskumy roku 2020 hlásia, že v priemere užívateľ denne strávi na sociálnych sieťach až 144 minút, čo je viac než dve hodiny. To vypovedá o nezvratnom fakte, že online priestor je miesto, kde sa sústreďuje veľké množstvo ľudí, a teda i veľké množstvo Vašich potenciálnych zákazníkov. Oni na sociálnych sieťach sú, je tam aj Váš produkt, aby sa im dokázal dať do pozornosti a priniesť Vám zisk?