Už dávno nie je žiadnym tajomstvom, že spomedzi sociálnych sietí narastá práve na Instagrame predajný potenciál produktov a služieb. Platforma Instagram, ktorá ešte pár rokov dozadu nedisponovala ani možnosťou pridávať video, sa behom veľmi krátkej doby raketovo vypracovala. Je to miesto, kde dokáže biznis efektívne rásť. Spojenie Facebooku s Instagramom podstatným spôsobom ovplyvnilo svet digitálnej reklamy. Okrem toho sa inzerentom otvorili nové obzory práve vo vodách Instagramu.
Okrem klasických propagácií príspevkov z Facebooku cielených na instagramové publikum, prišla možnosť propagovať príspevky priamo z obsahu profilu na Instagrame. S pribúdajúcimi formátmi reklám začala byť podporovaná aj možnosť platenej reklamy prostredníctvom Instagram stories. Keď sa obzrieme o rok dozadu, nájdeme množstvo článkov venujúcich sa novej funkcii, s ktorou Instagram potešil nejeden biznis – Instagram shopping. Možnosť priameho označovania produktov na príspevkoch s ukážkou ceny, informácií a priameho prekliku do nákupného košíka odštartovala novú éru vytvárania zisku prostredníctvom Instagramu.
Leto 2021 nás opäť tvorcovia sociálnych sietí nesklamali a e-commerce na Internete posunuli opäť o level vyššie. (A to si občas povieme, či sa to ešte vôbec dá? A veru dá!). Instagram začal naprieč biznis profilmi celej planét postupne spúšťať možnosť pridať do príbehu link s odkazom na vami zvolený web.
S klasickým „swipe-upom nad 10 000 followers sa tak Instagram pravdepodobne lúči a ponúka možnosť presmerovania na odkaz priamo zo story, ktorú na profil nahráte i bez toho, aby ste museli spĺňať určitý počet sledovateľov profilu. A všetci veľmi dobre viete, akú silu majú práve spomínané „swipe-upy“, priznajte, koľkokrát ste aj vy klasickým potiahnutím prstom dohora prešli z insta príbehu na produkt, ktorý už za pár minút svietil v nákupnom košíku?
Možnosť umiestniť link do príbehu na Instagram je zatiaľ vo fáze testovania, pričom postupne pribúda na jednotlivé biznis účty. Každá novinka si vyžaduje svoje testovanie a doladenie funkčných detailov, preto z počiatku môže byť občas táto „fíčúrka“ nie vždy spoľahlivo funkčná. To však nemení nič na veci, že už čoskoro sa možno tešiť na skvelú funkciu Instagramu, ktorá môže podstatným a pozitívnym spôsobom ovplyvniť podnikanie na Internete a sociálnych sieťach ako takých.